Hjelp og Kundesenter
Ofte stilte spørsmål og svar
Betaling og faktura
Hvordan fungerer billettløs parkering?
Parkering i P-hus:
Registreringsnummeret på ditt kjøretøy leses av kameraene på vei inn og ut av parkeringshuset.
Du kan betale på superport.no eller på automaten på lokasjonen innen 48 timer etter endt parkering dersom ikke kjøretøyet ditt er registrert i Parklink.
Hvis kjøretøyet ditt er registrert i Parklink mottar du et varsel med oppfordring til å aktivere parkeringen i appen. Aktivering gjør at ditt betalingskort automatisk belastes etter at kjøretøyet er lest ut og parkeringen er avsluttes. Hvis parkeringen ikke aktiveres, må den betales manuelt i appen etter at parkeringen er avsluttet.
Dersom parkering ikke er betalt innen 48 timer etter endt parkering vil det sendes ut en faktura til juridisk eier av kjøretøyet.
Gateparkering/soneparkering
I Parklink-appen:
- Velg plassen du skal parkere på
- Velg parkeringstid
- Start parkeringen
Du kan avslutte parkeringen før valgt parkeringstid er utløpt. Du kan også forlenge din parkering mens den er pågående. Hvis du ikke foretar deg noe mer i appen, løper parkeringen til valgt parkeringstid er utløpt.
Når parkeringen avsluttes, trekkes parkeringsavgiften fra ditt betalingskort så fremt du har lagt til et betalingskort under Min profil i appen.
Dersom du ikke har Parklink-appen må du registrere kjøretøyet ditt på automaten. For de lokasjonene som ikke har automat er man avhengig av å bruke Parklink-appen for å ha gyldig parkering.
Hvordan betaler jeg på automat?
Tast inn registreringsnummer på automaten og betal for tiden du har parkert før du forlater parkeringsplassen.
Dersom automaten er ute av drift og du ikke har Parklink-appen må du betale på superport.no innen 48 timer. Etter 48 timer sender vi faktura i posten til juridisk eier av kjøretøyet.
Hvor finner jeg informasjon om priser?
For informasjon om priser, gå til denne siden og velg parkeringsområdet du ønsker prisinformasjon om.
Hvorfor har jeg mottatt faktura?
Når et kjøretøy har vært parkert på våre lokasjoner og vi ikke har mottatt betaling innen 48 timer etter endt parkering sendes det ut faktura til juridisk eier av kjøretøyet.
Hvorfor har jeg mottatt inkassovarsel?
Inkassovarsel blir sendt ut når en faktura ikke betales innen fristen. Dersom du mener du ikke skulle hatt inkassovarselet står det informasjon i brevet om hvem du skal kontakte for avklaring.
Bruk av Parklink appen
Har du spørsmål om bruk av Parklink appen? Vennligst gå til https://parklink.no/kundesenter/ for å lese mer.